Doplňkové pedagogické studium

Připravíme vás na pedagogickou praxi v 21. století. Staňte se tvůrci budoucnosti

Učíte, ale chybí vám formální vzdělání? Nejde vám jen o "papír", ale chcete skutečně rozvíjet své profesní schopnosti? Přihlaste se do našeho Doplňkového pedagogického studia postaveného na kompetenčním učení.

 

PřihláškA

seznamte se

Kompetenční studium pedagogiky

 

 

Program akreditovaný u MŠMT

Celým názvem “Kompetenční studium pedagogiky pro učitele druhého stupně ZŠ a učitele SŠ - kombinované”, u kterého v současné době čekáme na vyjádření akreditační komise MŠMT. 

Nabízí možnost získat pedagogickou kvalifikaci. V souladu s příslušným Standardem studia pedagogiky jsme připravili vzdělávací program postavený na předávaných kompetencích.

Rozvoj pedagogických kompetencí

Náš vzdělávací program nabízí výuku toho, co to kompetence jsou a jak s nimi v pedagogické praxi pracovat.

Program má stanovené cíle pro rozvoj jednotlivých složek - znalostní, dovednostní a postojové. Na vlastní kůži tak můžete prožít rozvoj svých pedagogických kompetencí.

Spolu s Pedagogickou fakultou ZČU v Plzni

Program je akreditován ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Západočeské univerzity v Plzni. Díky této spolupráci bude zajištěna komplementarita výukových materiálů s úrovní navazujících učitelských programů realizovaných ZCU FPE.

Metodická podpora zároveň podpoří implementaci Kompetenčního rámce absolventů učitelství. Spolupráce nám pomůže s nastavením kontroly kvality vzdělávacího programu a jeho srovnání s obdobnými typy vzdělávání pedagogů. 

Kompetenční vzdělávání s ANEV

Ve spolupráci s Asociací neformálního vzdělávání vám nabídneme možnost proniknout do tajů kompetenčního vzdělávání, stanovování cílů dle upravené Bloomovy taxonomie a získat nový pohled na tvorbu učebních obsahů.

Kvalifikace za jeden školní rok

Už za jeden školní rok můžete získat pedagogickou kvalifikaci. Ano, bude to intenzivní. Celkem 100 hodin vzdělávání naživo, 50 hodin online a k tomu 150 hodin reflektované praxe. Počítejte s jedním pracovním dnem v týdnu po celý školní rok. 

Provázanost teorie a praxe

Program stavíme tak, abyste co nejvíce využili to, co už děláte. Obsah, přípravy i další úkoly tvoříme na základě vaší vlastní pedagogické zkušenosti. Snažíme se, aby pro vás byl program co nejvíce přínosný a prakticky využitelný už během jeho průběhu. 

Co vám studium přinese?

  • VYBAVÍME VÁS PROFESNÍMI KOMPETENCEMI. Na základě absolvovaného studia získáte kompetence korespondující s Kompetenčním rámcem absolventa. 

  • BUDETE SE UČIT OD PROFESIONÁLŮ. Budete mít příležitost sdílet zkušenosti a získávat inspiraci od kvalitních lektorů. Ve studiu vás budou podporovat zkušení mentoři a provázející učitelé. Pomohou vám propojit praxi s teorií a získat kvalitní know-how. 

  • ZAŽIJETE SMYSLUPLNOU PRAXI. Zažijete intenzivní a různorodou praxi, která vám umožní reflektovat a rozvíjet vaše pedagogické schopnosti. Budete mít možnost pracovat na různých školách, což vám poskytne široký obraz o výuce a školním prostředí.

  • ZÍSKÁTE KVALIFIKACI. Získáte odbornou kvalifikaci UČITEL/KA všeobecně-vzdělávacího nebo odborného předmětu, který odpovídá charakteru předcházejícího studia.

 

Přihláška

Čeká vás teorie i praxe

 

Teorie tvoří 150 vyučovacích hodin

 

  • Cílem je rozvoj pedagogických kompetencí tak, abyste byli připraveni na jejich aplikaci do praxe. 
  • Program je kombinovaný. Vzdělávací bloky probíhají na osobních setkáních, online synchronní formou a samostudiem předepsaných textů či zpracováním úkolů. Některá témata kombinují všechny formy, jiná proběhnou pouze osobně. 
  • Teoretická část je rozdělena do 14 témat, která jsou nabízena v průběhu celého běhu přibližně 1x za 3 týdny. Témata včetně hodinové dotace:
    • Kompetenční model vzdělávání (20 VH)
    • Učební autonomie (8 VH)
    • Komunikace (16 VH)
    • Kolektiv (16 VH)
    • Zážitková pedagogika (4 VH)
    • Formativní přístup (16 VH)
    • Obecná didaktika (8 VH)
    • Specifika věkových skupin (8 VH)
    • Vývojová psychologie (4 VH)
    • Psychohygiena (8 VH)
    • Role pedagoga (6 VH)
    • Prevence rizikového chování (8 VH) 
    • Děti se speciálními vzdělávacími potřebami (8 VH) 
    • Metodické listy oborového vzdělávání - ČJ, Mat, CJ, SVSh, SVSpř (20 VH)

 

Praxe tvoří 150 vyučovacích hodin

 

  • Cílem je umožnit vám testovat a zdokonalovat pedagogické dovednosti a strategie, a zároveň se seznámit s realitou práce pedagoga. 
  • Absolvujete praxi v různých školách a pod dohledem zkušených pedagogů. Budete pozorovat výuku, asistovat při přípravě výukových materiálů a postupně přebírat stále více odpovědnosti za výuku a vedení třídy. Budete se podílet na plánování výuky, hodnocení studentů a řešení běžných vzdělávacích situací.
  • Budete zažívat reflektivní aktivity, jako je vedení reflexního deníku nebo účast na skupinových seminářích, které vám pomohou analyzovat vaše zkušenosti a identifikovat oblasti ke zlepšení.
  • Zkušení pedagogové vám budou poskytovat pravidelnou zpětnou vazbu na vaši práci a pomáhat vám překonat vaše slabé stránky a posilovat ty silné. 
  • Praxi tvoří 50 výukových hodin (VH) na vlastním pracovišti, 30 VH na jiném pracovišti, 30 VH individuální reflexe a 40 VH skupinová reflexe.

Komu je studium určeno?

 

Hledáme účastníky otevřené dalšímu rozvoji a motivované na sobě pracovat. Ty, pro něž bude získání pedagogické kvalifikace důležitým milníkem, ale není pro ně hlavním důvodem přihlášení. 

Počítáme až s 30 účastníky v rámci jednoho běhu programu.

 

  • Absolventům vysokých škol magisterského či inženýrského studia

  • Studentům vysokoškolského studia s alespoň ukončeným Bc. stupněm studia a pokračujícím v navazujících formách magisterského/inženýrského studia.  Lze tedy být účastníkem našeho programu během studia s tím, že doklad o absolvenci a tedy pedagogickou kvalifikaci získáte až po doložení Mgr./Ing. diplomu.
  • Dalším zájemcům, kteří nesplňují výše uvedené podmínky. Tito lidé budou přijímáni v případě volné kapacity a na konci programu nezískají pedagogickou kvalifikaci. 

Obor studia musí odpovídat některému z předmětu ZŠ/SŠ. V rámci Kompetenčního DPS umožňujeme získat aprobaci v těchto oblastech: matematika  |  český jazyk  |  cizí jazyk  |  svět v souvislostech humanitní  |  svět v souvislostech přírodovědný

    • Předpokládáme, že účastník zná díky absolvování odborného studia VŠ oborové znalosti tak, jak je předepisuje RVP daného oboru. Náš vzdělávací program dodává pedagogické kompetence, tedy jak rozvíjet žáky a studenty ve zvoleném oboru.
    • Předpoklady k tomu, jaké předměty můžete vyučovat s vaší kvalifikací si můžete ověřit na přehledné stránce organizace Začni učit.

 

Přihláška

Studium prakticky

 

Místo konání: Praha Holešovice

Cena: 55 000,- 

Storno poplatky

  • Storno poplatek ve výši 10 % z celkové částky, pokud se odhlásíte více než 30 dní před začátkem kurzu DPS.
  • Storno poplatek ve výši 30 % z celkové částky, pokud se odhlásíte méně než 30 dní před začátkem kurzu DPS.
  • Storno poplatek ve výši 50 % z celkové částky, pokud se odhlásíte méně než 14 dní před začátkem kurzu DPS.
  • Storno poplatek ve výši 100 % z celkové částky, pokud se odhlásíte méně než 7 dní před začátkem kurzu DPS.
  • V případě odhlášení ze závažných a nepředvídatelných důvodů (např. zdravotní problémy, rodinné pohřby) může být storno poplatek na základě žádosti snížen nebo zrušen.

E-learning bude probíhat na platformě Google Classroom.

Časová náročnost:

Na vzdělávání je potřeba si vyhradit dostatek času, odhadujeme zhruba jeden den v týdnu po celý školní rok 2024/2025.

  • Čekají vás setkání naživo v Praze. Většinou proběhnou v čase 9-18 hod (pátek-sobota/neděle).
  • Budete se vzdělávat v synchronních online hodinách, které se budou konat vždy ve čtvrtek cca 1x do měsíce.
  • Asynchronní výuka zabere zhruba 1-2 hodiny týdně samostudia (zpracování úkolů, četba odborné literatury, plnění úkolů od lektorů apod.).
  • Praxe se budou odehrávat na spřátelených školách po celé republice - společně vybereme školu, která je pro vás nejlépe dostupná.
  • Je potřeba počítat s přípravou na praxe - především plánování hodin (může se pohybovat od 1 do 3 hodin týdně dle zdatnosti účastníka).
  • Třikrát za studium vás čeká exkurze na jinou školu, z toho dvakrát pojedete na školu svého provázejícího učitele a jedenkrát na školu dle vlastního výběru.
  • Mentorské schůzky budou probíhat online (skupina se vždy domlouvá dle svých časových možností).
  • Reflektivní semináře budou probíhat online. 

Online výuka, mentorské schůzky, reflektivní semináře budou probíhat zpravidla každý čtvrtek (pokud nebude určeno jinak). Doporučujeme si na čtvrtek dopoledne i odpoledne rezervovat čas a neplánovat si žádné jiné aktivity. Dle možností si domluvte ve své škole výuku na jiné dny a čtvrtky si vyhraďte pro samostudium, plnění úkolů případně online schůzky.

Součástí přihlášky je fotka/scan vysokoškolského diplomu a také motivační dopis, ve kterém nám odpovíte na následující otázky:

  • Proč se chcete přihlásit do doplňkového pedagogického studia?
  • Jaké máte pedagogické zkušenosti a znalosti?
  • Jaké jsou Vaše cíle v oblasti pedagogiky?
  • Jaké vlastnosti a dovednosti podle Vás dělají dobrého pedagoga?
  • Jak byste zhodnotili svou vlastní pedagogickou praxi?

Deadline pro podání přihlášek je 15. 10. 2024.

V současné chvíli stále probíhá akreditační řízení. Aktuálně doplňujeme požadavky akreditační komise. MŠMT nám fandí a píše o našem programu: "Celkově oceňujeme důsledné napojení programu na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství a silně kompetenční pojetí celého programu."

Současně řešíme administrativní nedopatření, jehož nápravu intenzivně řešíme. Z tohoto důvodu předpokládáme posunutí začátku programu na podzim 2024, s reálnou ambicí dokončit program před začátkem školního roku 25/26.

Podmínky absolutoria

 

  • odevzdání vaší závěrečné písemné práce, v níž formulujete svou učitelskou vizi, své profesní sebepojetí
  • pohovor nad portfoliem (je součástí kompetenčního zápisníku) během závěrečné ústní zkoušky
    • součástí portfolia jsou 
      • písemné přípravy alespoň 5 vyučovacích hodin praxe 
      • písemný rozbor průběhu a výsledku vyučovacích hodin na základě reflexe s učitelem, který vedl praxi 
      • písemné závěrečné hodnocení praxe účastníka studia učitelem, který vedl praxi 
      • sebehodnocení v profesních kompetencích
  • závěrečná ústní zkouška postavená na kazuistice z vlastní praxe